søndag 16. juli 2017

I dag er det lørdag 15. juli og vi skal videre. Etter 4 herlige dager i Fevik går turen videre til Lillesand, men her fant vi ingen plass vi likte, så vi kjører videre til Kristiansand og siden værmeldingen melder mye regn til natta og vi har brukt flere timer på å tråkle oss ned hit i dag, har vi leid oss en leilighet på Hamresanden camping. Her blir vi  kun en natt før turen går til Mandal.

Vi har jo som mål å finne plasser langs kysten som vi kan slå opp teltet vårt og på vår vei er det mange plasser som ikke passer akkurat for oss. Før vi kom til Hamresanden camping hadde vi en opplevelsesrik dag mens vi snirklet oss rundt i alle kroker og kriker (langs landeveien) for å finne oss en plass for natta 😅 Først kom vi til dette og jeg må virkelig innrømme at jeg sa i det vi kjørte av veien "bibelcamping"? OK vi kjører inn og ser hva som møter oss 😯 vi sitter og tenker imens vi kjører innover og Øivind sier stille "det eneste som mangler nå er at vi blir møtt med et Sharons telt" hvorpå jeg svarer "nei tror du det".


Vi valgte å snu da dette møtte oss 😂

Ferden vider ble til at vi valgte å finne en camping som lå litt inn i landet - nærmere bestemt ved Isefjærfjorden - en liten avstikker fra vei 401 mellom Lillesand og Hamre/Kristiansand. Vi kjørte og plutselig dukket det opp et skilt som viste veien til denne fjorden, men ikke noe skilt om camping. Vi ble enig om allikevel å svinge av for som mange endre ganger har vi opplevd at ikke alt er skiltet. Det  skulle være 3 km. inn til fjorden og da vi kom frem så vi en flott liten plass helt nede ved vannet "midt i skogen". Det var et skilt der med et bilde av et kamera med en rød strek over. Tenkte ikke så mye over det, men stusset allikevel da jeg leste på underteksten til bilde "må avtales på forhånd". Det satt noen feite mannfolk å solte seg, men jeg var opptatt av å se hvordan plassen var da en av mannfolka reiser seg opp i stolen slik at hele kroppen syntes og Øivind utbryter "dette er faen meg en nudist camping". Da først tittet jeg litt bedre på disse mannfolka og for å være helt ærlig var det ikke mye å skryte av, men jeg utbryter "neimen her kan vi ikke bo Øivind", også begynte vi å le og vi var helt enig at vi NÅ forsto hvorfor det ikke var skiltet fra veien 😂😂😂😂😂😂

Som sagt har vi leid oss inn på Hamresanden camping da det er meldt mye regn til natta. Leiligheten er fin og i det vi slukker lyset for natta tenker vi "det får jammen regne i natt"  😀😁


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar