fredag 26. juni 2015

24. juni - Sommerens hoved destinasjon Lofoten

This day has bin a day waist of time. Vi var tidlig oppe nok en dag for jeg hadde satt meg fore å rekke fergen fra Skutvik - Svolvær så tidlig så mulig, og håpet at hvis vi misset en så var det ikke så lenge til neste. Vi kjørte så fort vi kunne ut fra fartsgrensen og vi slo fra oss flere steder vi skulle innom siden ferien måtte kuttes ned med en uke, da det har har vært en uforutsett hendelse i familien som vi må være tilstede ved (og vi ønsket å ha flest mulig døgn i Lofoten før vi setter nesen mot øst). Beklager å måtte side det og det er ikke for å sutre, men da jeg oppdaget at vi måtte vente 5 timer før vi kjørte ombord på fegen, ja, da kom tårene ( vi hadde dessverre ikke sjekket internett, men avgangen viste seg å være så tidlig at det hadde vært utelukkenden for oss uansett med en tidliger avgang). Det var gråvær på overfarten, men da fergen gikk en snarvei innom Skrova fikk vi allikevel et innblikk av hvordan det er på dette lille øyriket.

Vi er fortsatt opptimister, og tenker at det har vært veldig lite regn og veldig kaldt for årstiden hittil på turen. Vi har brukt boblejakke, skalljakke, lue, skjerf og votter men allikevel må sol og varme snart komme selv til Lofoten.

Vi ankommer Svolvær 21:05  og blir enig om å kjøre til nærmeste campingplass vi finner og ut fra kartet skal det være en veldig nære kai anløpet. Det skal vise seg at det har vært noen rett før oss, så vi bruker noe tid på å finne noe ledig (vi prøver å finne en ledig hytte da vi har et telt som er vått fra forrige natt), men hvis vi ikke får noe i nærheten er vi villig til å sette opp teltet for å komme ned i soveposen, vi er temlig slitene selv om vi hadde 5 timer venting på fergen i Skutvik. Etter å ha vært innom 3 steder var vi heldig at eier av siste sted vi var innom, ringte til en anne  camping og der tok vi hytte usett. Det skulle vise seg at vi kom til nok en campingplass med sjel - Sandsletta camping. Selv om vi enda ikke har opplevd midnattsol, er det veldig lyst her so@elv om natten, og her kommer noen bilder som illustrerer dette (hadde jeg ikke visst bedre ville jeg ha trodd at det var på en gråværs dag).

Ser du nøye etter er det en hytte innimellom trærne og der bodde vi. Vi spiste middag 23:05 denne kvelden.