torsdag 18. juni 2015

Andre etappe - forflyttningsetappe 15. juni - 22. juni

Ja nå er vi inne i forflyttningsetappen fra Sandes til den egentlige destinasjonen for ferien - Lofoten. Det er fortsatt ikke sommer temperaturer og vi har godt til innkjøp av diverser nødvendige ting for å ikke "fryse i hjel". Tepper som vi pakker oss inn i før vi går ned i soveposen (Øivind bruker også lue på de kaldeste nettene), tarp (en type pressenning som en dekker teltet som beskytter for vær og vind), teleskop stang for å sette Tarpen i rett posisjon, skrå vinkel, slik at regnet renner av, ekstra telt plugger, gummi hammer (vært sine penger i gull), sammenleggbart camping bord med to krakker som en legger inn i bordet (passer perfekt oppe i takboksen). Ja, nå føler vi oss som en god og vel organisert camper. Det er bare slobrokken som mangler (Øivind maser om crogs, men der har jeg satt ned foten), før vi kanskje kan sammenligne oss med "kongen" av campingplassen.

15. juni - Odda


Røldal skisenter, på vei fra Preikestolen til Odda


Som dere ser er det gankse mye snø enda


Se og nyt - Låtefoss



Det er ikke rart at turistene sier marvelous, jeg blir så fasinert av vår egen natur at tårene sitter løst


Destinasjon Odda (et utdrag av vår dagsetappe)


Ukjent foss, men dog så flott


Odda camping. Den liggen flott til ved et vann som vi fikk en "støttebens" pils ved før vinden kom. Gudskjelov hadde teltet kommet opp, så det var bare å kle seg for å lage middag i det fri. 



Øivind skreller poteter og gulerøtter, mens jeg kutter de opp og skjærer opp fisken (legg merke til at jeg sitter inne i teltet pga. vinden).



Dagens meny er fiskesuppe, og det skal bli godt med noe varmt i kroppen.



Mmmmmm, et herrens måltid.


Slik pakker vi oss inn for natten da temperaturene er nærmere høst enn sommer.








1 kommentar:

  1. Hei på dere,
    Nå har jeg forsømt meg (får unnskylde meg med at det er ferietid), så nå skal jeg bruke litt tid på å titte igjennom innleggene 😄

    Ser ut som det ikke er problem å kose seg, til tross for kaldt vær - til og med gourmetmat klarer dere å fixe 👌🏻

    Nå "iler" jeg videre til neste innlegg - vi "hørs" 😄

    SvarSlett