torsdag 27. juni 2013

22. Juni - Orlando

Ja, nå har vi ankommet Orlando, og jeg har endelig fått tillatelse til å kjøre bilen. Selvfølgelig er det en flott bil selv om det ikke er plass til bagasje. Jeg har kjørt på motorveien som har hastighet 70 Miles, og det er gubben misunnelig på. Vi forholder oss til fartsgrensene for vi har ikke lyst til å bli stoppet pga. Speeding (vi har ordnet med internasjonalt førerkort før vi dro onkel Terje). Det igjen resulterer i at vi til stadighet blir forbikjørt, men vi ser jo også at folk blir stoppen på veiskulderen.

Internasjonalt førerkort fåes over disk på NAFs hovedkontor, Brynseng veien på Helsfyr (les mer om det på nettet) veldig fort gjort og enkelt å skaffe seg.

Jeg har allikevel dratt på litt så det napper litt i løken for alle og en hver he he, men det varte bare i noen sekunder så var vi nede i fartsgrensen igjen.

Vel fremme i Orlando fikk vi rommet vårt, men det lå helt inntil hovedveien og tivoli, så dagen etter fikk vi byttet rom til mitt i rekken på hotell anlegget vårt og i 3 etg. Det var mye bedre. Øivind ligger med øreproppene sine om natten og har gjort det siden NY og sovet som et barn, det er verre med meg. Men nå er søvnen tilbake og godt er det.

Her blir vi i 3 dager. Mitt eneste ønske med USA turen er å svømme med delfiner, men det koster ca 2400 kr  pr. pers. for dagspass i den parken hvor det skjer. Selv om alt da er inkluder (mat, drikke så mye du vil, bading i basseng og andre aktiviteter og selvfølgelig bade med delfiner), så blir ikke det noe av men jeg får nest best og det er å klappe og mate de i Sea Word og det skal skje i morgen mandag.

Alt du skal være med på her er basert på hele dager og dagspass. Øivind orker ikke mer enn halve dager, så enten må vi ut fra morgningen av og hjem igjen ved 3 tiden eller så må vi ut ved 12-13 tiden så holder vi ut til ca 22-23 tiden om kvelden med litt hvile på en stille plass på ettermiddagen. Vi har valgt å dra ut ved 12-13 tiden selv om vi må betale full pris på de aktivitetene vi skal være med på. Derfor har vi valgt bort Disneyword og Ecpot senteret og heller valgt Sea World og natt safari med air boat. Natt safari skal vi på tirsdag. Ellers koser vi oss masse og tar livet med ro.

Første kvelden her valgte vi å ta Trolley bussen (den koster 1,5 dollar pr. pers pr. tur og går kun hovedgaten International Dr og den går ca. hver halvtime frem til ca. 23 og da er det jo natta for Bakkens allikevel) til Point Orlando. Det er ca. 5 min fra der hvor vi bor. Her er alt av restauranter, kafeer, barer og natte liv. Og selvfølgelig masse fine butikker å se i.

Her traff vi en som sto med en alligator som du kunne få holde for 5 dollar som skulle være inntekt for å ta vare på disse dyrene. 0m pengen går til dette formålet vites ikke, men jeg holdt den nå og betalte for meg. Jeg må innrømme at jeg var ikke noe særlig høy i hatten. I etterkant er jeg glad for at jeg gjorde det. De er ikke slimete slik jeg trodde de skulle være mamma, men det var som å ta på din krokodille veske helt tørr og kald J J (jeg gleder meg allerede til vi skal på natt safari).

Ellers så vi noen rare men fine bygninger før vi spiste middag og tuslet oss hjemover igjen for natten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar